16 באפריל 2023

האם בטוח לחתולים לאכול מזון לכלבים? אולי תהיתם אם יש נזק בחתולים שאוכלים מזון לכלבים. אולי האכלת את החתול שלך בטעות במזון כלבים או שהחתול שלך נשנש מהקערה של הכלב. למרבה המזל, כמויות קטנות של מזון לכלבים בדרך כלל לא יזיקו לחתול. עם זאת, האכלה ארוכת טווח של מזון לכלבים לחתולים עלולה לגרום לסיבוכים. למרות שמזון חתולים ומזון כלבים נראים דומים, ישנם כמה הבדלים חשובים.

צרכים תזונתיים של חתול

חתולים נחשבים טורפים מחייבים. זה אומר שהם דורשים חלבון מן החי כדי לשגשג. מזון לכלבים אינו מכיל את הכמויות הנאותות של חלבון, טאורין וויטמינים ומינרלים אחרים הדרושים לתמיכה בבריאות החתול. בנוסף, תכולת הקלוריות, השומן והמים במזון כלבים עשויה להיות לא מתאימה לחתולים.

ארגון בשם AAFCO קבע הנחיות למזון לבעלי חיים ומזון לחיות מחמד. AAFCO עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מינהל המזון והתרופות. הם קובעים איזה מזון לחיות מחמד נחשב שלם ומאוזן עבור מין ושלב חיים מסוימים. מזונות עם חותמת AAFCO נחשבים שלמים ומאוזנים לשלב החיים המצוין.

יש להאכיל רק מזון לחתולים עם חותם AAFCO לחתולים. עיין היטב בתווית המזון לקבלת מידע על המלצות על שלב החיים. אם יש לך גור, חתולה בהריון או מיניקה, בחר מזון "לצמיחה" או "לכל שלבי החיים".

איזה מזון חתולים צריכים לאכול?

ישנם מספר סוגים שונים של מזון מסחרי לחתולים הזמינים לרכישה, כולל יבש, משומר ונא. אלה שונים באופן ניכר בהרכבם למזונות יבשים, משומרים או נאים לכלבים.

יתרונות של מזון רטוב לחתולים 

מומחים רבים ממליצים להאכיל חלקית/הכל מזון רטוב לחתולים כדי לסייע בשמירה על הידרציה. וכן, למזער את צריכת הפחמימות ולקדם מערכת שתן בריאה. חתולים אינם זקוקים לפחמימות כדי לשגשג ומזון לחתולים בדרך כלל נמוך משמעותית במרכיב מקרו-נוטריינט זה מאשר מזון לכלבים.

למעשה, צריכת פחמימות גבוהה בחתולים קשורה לסוכרת והשמנה. בנוסף, חתולים אינם נוטים לשתות מספיק מים כדי להישאר לחות היטב, זה יכול להוביל לבעיות בדרכי השתן והכליות.

מזון יבש או רטוב? 

למרות היתרונות המדווחים של מזון רטוב, חלק מהחתולים מעדיפים מזון יבש ולא יאכלו מספיק מזון רטוב כדי להישאר בריאים. חלק מהחתולים אפילו מתמכרים למזון יבש וצריכים לעבור בהדרגה למזון רטוב ליתרונות בריאותיים. הווטרינר שלך יכול לעזור לך להחליט אם החתול שלך צריך להתחיל לאכול מזון רטוב במקום אוכל יבש.

מזון טבעי/נא לחתולים 

מזון טבעי הפך יותר ויותר פופולרי בקרב בעלי חתולים רבים. אלה התומכים במזון נא לחתולים טוענים שהתזונה מחקה את הדרך שבה אוכלים חתולים בטבע. חתולים רבים נהנים מאוכל נא ויכולים לשגשג עליו. עם זאת, תמיד ישנם סיכונים בטיחותיים בהאכלת בשר נא. חתולים רבים יוכלו לעכל ולסבול פתוגנים הנישאים במזון במזון גולמי. אך זיהום צולב עלול לחשוף את בני האדם בבית לפתוגנים המסוכנים הללו.

אם אתה רוצה ללמוד עוד על האכלת מזון גולמי לחתולים, דבר עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. כמו כן, שים לב לכך שדיאטות מזון גולמי מוכנות מראש לחתולים הן נמוכות יותר במרכיבים מהצומח וגבוהות יותר בחומצות אמינו בהשוואה לעמיתיהם לכלבלבים.

מה לעשות אם החתול שלך אוכל מזון לכלבים

אם החתול שלך אוכל כמה נגיסות של מזון לכלבים מדי פעם, אין  מה לדאוג. עקוב אחר החתול שלך לאיתור בעיות כמו ירידה במשקל, הקאות, שלשולים, מצב עור/פרווה ירוד, מתן שתן או עשיית צרכים לא הולמים, או סימני מחלה אחרים. הקפד ליצור קשר עם הוטרינר שלך אם החתול שלך לא מרגיש טוב.

אכילת אוכל לכלבים עשויה להיות בעייתית יותר אם לחתול שלך יש אלרגיה, קיבה רגישה או בעיה בריאותית מסוימת. רשום את סוג המזון שהחתול שלך אכל ושוחח עם הווטרינר שלך על סיבוכים אפשריים.

אם אתה מגלה שהחתול שלך אוכל כמויות גדולות של מזון לכלבים על בסיס קבוע, עליך לפנות לווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. ייתכן שהחתול שלך יצטרך בדיקה ובדיקות מעבדה. זאת בכדי להעריך את הבריאות הכללית ולבדוק את ההשפעות של תת תזונה.

לסיכום 

נקוט בצעדים כדי למנוע מהחתול שלך למצוא מזון לכלבים על ידי שמירת המזון מהישג יד. הימנע מהאכלה חופשית של כל חיות המחמד בבית ואסוף קערות של שאריות מזון. הקפד לתת לכלב שלך אוכל לכלבים ולחתול אוכל לחתולים. חנות חיות נתניה מציעה את כל הציוד הנדרש לגידול החתולים והכלבים, כולל אוכל לחתולים מומלץ, אוכל לכלבים, חטיפים, צעצועים ועוד.

דילוג לתוכן