13 באפריל 2023

תזונה נכונה חיונית גם לפוריות של האישה וגם של הגבר. מאמר זה בוחן את הקשר ביניהם, כיצד בחירות תזונתיות יכולות להשפיע על הפוריות. אילו צרכים תזונתיים יש לספק על מנת להגיע לפוריות מיטבית. 

על הקשר בין פוריות ותזונה

מחקרים מראים כי תזונה נכונה חיונית לפוריות האישה והגבר כאחד. לבחירות תזונתיות יכולה להיות השפעה גדולה על הפוריות, מהגדלת סיכויי ההתעברות ועד לשיפור בריאות ההריון. צרכים תזונתיים ממלאים תפקיד חשוב בפוריות. שכן חומרים מזינים ומינרלים מסוימים חיוניים לבריאות מערכת הרבייה של האישה. חומרים מזינים כמו ברזל, אבץ ופולאט חיוניים להתפתחותם ולתפקודם של תאי הרבייה.

צריכה לא מספקת של חומרים מזינים אלה עלולה להוביל לסיכון מוגבר לאי פוריות והפלות. כמו גם לבעיות בריאותיות אחרות. תזונה מאוזנת הכוללת מזונות כמו בשר, דגים, ביצים, פירות וירקות חשובה למילוי הצרכים התזונתיים של גוף האישה. בנוסף למתן מענה לצרכים התזונתיים של גוף האישה, בחירות תזונתיות מסוימות עשויות לסייע בהגברת הפוריות. לדוגמה, תזונה עשירה בחומצות שומן אומגה 3, המצויות במזונות כמו זרעי פשתן ודגים שומניים, עשויה לסייע בתמיכה בביוץ בריא.

מחקרים מצאו כי תזונה עשירה בנוגדי חמצון, כמו אלו המצויים בפירות וירקות, עשויה לשפר את הפוריות על ידי הפחתת הנזק לתאי הרבייה. חשוב גם לציין שתזונה חשובה לא פחות לפוריות של גברים כמו לנשים. בעוד שרכיבים תזונתיים מסוימים כמו אבץ וסלניום חשובים לבריאות הזרע, תזונה דלה בשומן רווי ושומני טראנס עשויה להועיל לפוריות הגבר. מחקרים הראו גם שתזונה עשירה בנוגדי חמצון עשויה לסייע בשיפור ספירת הזרע והתנועתיות. בסך הכל, תזונה היא גורם מפתח בפוריות של גברים ונשים כאחד. על ידי בחירות תזונתיות נכונות, גברים ונשים כאחד יכולים לשפר את סיכוייהם להתעברות ולהיות הריון בריא.

כיצד בחירות תזונתיות משפיעות על הפוריות?

לתזונה תפקיד מרכזי בפוריות, מהגדלת סיכויי ההתעברות ועד הבטחת הריון בריא. בעוד שרכיבים תזונתיים מסוימים חיוניים להתפתחותם ולתפקודם של תאי הרבייה, לבחירות תזונתיות יכולות להיות גם השפעה גדולה. לדוגמה, תזונה עשירה בחומצות שומן אומגה 3, נוגדי חמצון ודלות בשומנים רוויים וטרנס עשויה לסייע בשיפור הפוריות. בנוסף, הימנעות ממזון מעובד, אלכוהול וקפאין יכולה להיות מועילה. כאשר מנסים להיכנס להריון, חשוב לוודא שגברים ונשים כאחד מקבלים את התזונה שהם צריכים. אכילת תזונה מאוזנת העונה על הצרכים התזונתיים של הגוף וכוללת מזונות עשירים בנוגדי חמצון וחומצות שומן אומגה 3 עשויה לסייע להגברת הפוריות ולהפחית את הסיכון לאי פוריות והפלות. בנוסף, הימנעות ממזונות עתירי שומן רווי וטרנס יכולה גם להיות מועילה. בחירה נכונה בתזונה יכולה להיות בעלת השפעה חיובית על הפוריות ויכולה לעזור לזוגות להגביר את סיכוייהם להתעברות.

תזונה נכונה לפוריות מיטבית

בנוסף לאכילת תזונה בריאה ומאוזנת, ישנם רכיבי תזונה מסוימים החשובים במיוחד לפוריות. חומצה פולית וברזל חשובים במיוחד לנשים, מכיוון שהם עוזרים לתמוך בהתפתחותו של תינוק בריא. ניתן למצוא חומצה פולית בירוקים עם עלים כהים, קטניות ודגנים מועשרים. ניתן למצוא ברזל בבשרים רזים, בירוקים עם עלים כהים ובשעועית. חומרים מזינים חשובים נוספים כוללים ויטמין D, אבץ וחומצות שומן אומגה 3.
ויטמין D חשוב לגברים ולנשים כאחד וניתן למצוא אותו בדגים שומניים, בחלמונים ובמזונות מועשרים. אבץ ניתן למצוא בצדפות, בשר רזה ודגנים מלאים. ניתן למצוא חומצות שומן אומגה 3 בדגים שומניים, זרעי פשתן וזרעי צ'יה. בנוסף לאכילה מאוזנת, חשוב להתמקד בקבלת כמות מספקת מהרכיבים התזונתיים הספציפיים החשובים לפוריות. נטילת מולטי ויטמין שתוכנן במיוחד לפוריות יכולה לעזור להבטיח שאת מקבלת את החומרים המזינים הנכונים. בנוסף, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שנטילת תוספי תזונה מסוימים, כגון קואנזים Q10, עשויה לסייע גם כן. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי תזונה כלשהם, מכיוון שהם יכולים ליצור אינטראקציה עם תרופות אחרות. בסך הכל, תזונה היא גורם חשוב בכל הקשור לפוריות. אכילת תזונה בריאה ומאוזנת העונה על הצרכים התזונתיים של גופך וכוללת מזונות העשירים בחומרים מזינים יכולה לעזור להגדיל את הסיכויים להתעברות.

בנוסף, הימנעות ממזונות מסוימים, כגון מזון מעובד, אלכוהול וקפאין יכולה להיות מועילה. לבסוף, נטילת מולטי ויטמין ומודעות לחומרים התזונתיים הספציפיים הדרושים יכולים לעזור להגדיל את הסיכויים שלך להריון מוצלח.

תזונה נכונה להגברת הפוריות

בנוסף לאכילת תזונה בריאה ומאוזנת, ישנם רכיבי תזונה מסוימים החשובים במיוחד לפוריות. לדוגמה, כמה מחקרים מצביעים על כך שתזונה עשירה בנוגדי חמצון עשויה לסייע ולשפר את הפוריות. נוגדי חמצון ניתן למצוא בפירות וירקות כגון פירות יער, תפוזים, תרד ופלפלים. אכילת מאכלים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 עשויה גם היא להועיל. ניתן למצוא חומצות שומן אומגה 3 בדגים שומניים, אגוזים וזרעים. גם חלבון חיוני, מקורות טובים לחלבון כוללים בשר רזה, עופות, ביצים, קטניות ומוצרי חלב. 

דילוג לתוכן