6 בפברואר 2023

יש אנשים, שמרגישים חיבור עמוק וייעודי למרוקו – גם אם הם לא יודעים מאיפה המשפחה שלהם באה בדיוק. טיול למרוקו יכול לכלול טיול שורשים, לאתרים מומלצים תוך שימוש, בין היתר, בג'יפים. ניתן לחוות את ההיסטוריה המקומית, ההיסטוריה היהודית, ולבקר במחוזות משפחתיים עתיקים. כל זאת, תוך הנאה מהנופים הקיימים, מדבריות, פסגות רמות, נאות מדבר ומוקדי היסטוריה עתיקים.

מדוע לנסוע לטיול למרוקו?

יש שיגידו, כי טיול למרוקו יכול להוות חוויה יוצאת דופן, מכל בחינה. בין היתר, כי כדי להגיע למקומות רחוקים, הן בהר והן במדבר – יש שיגידו, כי הדרך הטובה ביותר לשם כך – היא כדרך ג'יפים. ג'יפים, המערבים נהיגה עצמית, ומאפשרים לנסוע בדרכי מדבר, כמו גם בנתיבים הרריים לעבר ובתוך הדיונות החול העצומות, נאות המדבר, הערים העתיקות, הפסגות הרמות, ערוצי הקניונים. ואפילו, כדי להגיע לשווקים מקומיים, המציעים שטיחים, כלי נחושת, מזכרות ואינספור אפשרויות מקסימות אחרות.

טיול למרוקו – הרי האטלס

טיול למרוקו, בין אם נועד כטיול שורשים, או טיול ג'יפים מהנה, או שילוב של השניים – יכול לעבור כדרך אתרים מומלצים וייעודיים. יש שיגידו כי עמוד השדרה של מרוקו, הוא הרי האטלס. מדובר, אפוא, על רכס משתרע לאורך 2,400 קילומטרים כדרך 3 מדינות המגרב, בצפון מערב אפריקה. מדובר על תוניסיה, מרוקו ואלג'יר. הרים אלו מתחלקים בשני רכסים, מדובר על האטלס הגבוה ועל האטלס התיכון. באטלס הגבוה – הפסגה הגבוה – ג'בל טובקל. פסגתה, מאמירה לכדי 4,165 מטרים. וכן, יכול להיות שפסגות מושלגות אל מול חולות מדבר – יהוו מראה מאוד מאוד ייחודי.

אם רוצים לבקר בפסגות הללו, ולעלות ברכס, ניתן לנהוג בג'יפים בדרכים הצרות והמתפתלות, ולהנות מהנופים המשתרעים מכל עבר. ניתן לפגוש בדרך בעלי חיים וצמחייה ייחודית. שכן, במהלך טיול למרוקו, נופים, צמחייה ובעלי חיים ייחודיים – זה רק חלק מהחוויה. נוסיף לזה גם מפגשים עם אנשים שממש חיים על ההר – אנשים המשתייכים למה שיש המכנים, "השבטים הברבריים".  המתגוררים בכפרים קטנים, שניתן להגיע לחלק מהם רק ברגל או בג'יפ. 

מדבר סהרה, מרקש וכיכר ג'מע אל פנה

אם נמשיך לדבר על אתרים מומלצים עבור טיול למרוקו, נוכל לציין גם את מדבר הסהרה, המשתרע לכל אורך צפון אפריקה, ועובר בכ-11 מדינות. המבקרים יבחינו בנופים פתוחים, אוויר נקי ויבש, מרחבים נרחבים ואפילו דיונות חול משמעותיות. ניתן לפגוש גם בסהרה, את השבטים הברבריים. לרבות אנשים הלבושים בגלימות כחולים (בני הטוארג). 

בין האתרים המומלצים, ניתן לבחון  גם את מרקש, והשוק הידוע בדוכניו הנרחבים, המציעים פריטים שהמבקרים אולי בכלל לא ידעו שהם רוצים.  כאשר, לקראת ערב, ניתן לבקר בין ההמונים בכיכר ג'מע אל פנה ולבחון את הקולינריה הקיימת, להאזין למוזיקאים, לתצפת על לוחשי הנחשים ולהאזין למספרי הסיפורים. 

לסיכומו של דבר,

על כן, יש אנשים שרואים בטיול למרוקו, הזדמנות לבקר שורשים. ויש אנשים שאולי אין להם שורשים כלל, למיטב ידיעתם במרוקו. אך, הם ישמחו לחזות במראות השונים. בין אם הם פשוט מעוניינים לגלות ארץ יפה, להיחשף לנופים ואנשים מעניינים. לחזות בשרידי המסורת היהודית שהוריהם דיברו עליה בהערכה וכבוד ובין אם זה לאתר את השורשים האישיים במקום – אם קיימים. על כן, טיול שורשים למרוקו איננו כמו טיול למדינות אחרות, אשר הביקור בהן שונה בתכליתו. יש בו גם כדי לסגור מעגלים ישנים, ואולי גם כדי לפתוח מעגלים חדשים. טיול זה יכול להיות עוצמתי. במיוחד, עבור אנשים, שלא רק שיש להם שורשים במרוקו, אלא הם בעצמם נולדו בה ועלו לארץ ולו בילדותם. 

דילוג לתוכן