8 בפברואר 2023

לא שיש הרב כלבים גדולים וידידותיים למשפחות בעולם, אבל גזעים מסוימים ידועים בהתנהגותם הנאמנה, האוהבת והעדינה – למרות גודלם הרחב. כולם אוהבים להתכרבל טוב עם כלב ענק שחושב שהוא כלב קטן. אישיות רגועה וסבלנית חיונית אם יש לכם ילדים קטנים גם חשובה ביותר.

אם אתם מחפשים כלבים גדולים וידידותיים למשפחה, הגעתם למקום הנכון!

10 כלבים שיהוו תוספת מושלמת למשפחתכם

1. לברדור רטריבר

לברדור רטריבר שוקולד בחוץ
 
מהאישיות המתוקה והאוהבת שלהם ועד להתלהבות הבלתי נגמרת שלהם, יש הרבה מה לאהוב בלברדור רטריבר. הם מדורגים בעקביות שנה אחר שנה כגזע האהוב ביותר בארצות הברית. מעבדות ידועות באינטליגנציה ובמזג הטוב שלהן. מגודלים ככלבי ציד, הם בני לוויה מצוינים ופשוטים יותר לאילוף מגזעים אחרים; לפיכך הם עובדים ככלבי שירות לעיוורים, סיוע לנכים,  כלבי טיפול וחיפוש והצלה.

2. רועה גרמני

רועה גרמני בחוץ
 

רועים גרמניים שימשו זה מכבר ככלבי ציד ורועה בגרמניה. לעתים קרובות מאומנים ככלבי שירות, הם עובדים עם משטרה, חיפוש והצלה, והצבא בגלל האינטליגנציה והגישה החרוצה שלהם. כשזה מגיע לבחירת כלב למשפחה, גזע זה הוא נאמן ואוהב להפליא. מה שהופך אותו לבחירה המושלמת עבור משפחה פעילה.

3. גולדן רטריבר

שני גולדן רטריברים בחוץ
 

גולדן רטריברים מתוארים ככלב המשפחה המובהק בסרטים ובטלוויזיה מהסיטקום "Full House" של שנות ה-90 ועד לזכיינית הסרטים "Air Bud". הזהובים ידועים באישיות הסופר מתוקה ואוהבת שלהם, הסבלנות והאינטליגנציה. גולדן רטריבר הם עוד בחירה מובילה לשירות ככלבי חיפוש והצלה, טיפול או נוחות.

4. כלב הרים ברנס

כלב הרי ברנס שוכב על פטיו
 

הגזע השוויצרי הזה יסכן את חייו כדי לעזור להציל אנשים שנתקעו בהרי האלפים. הוא מגונן להפליא – אבל לא אגרסיבי עם אנשים. למרות גודלם הגדול, הם עדינים מאוד (במיוחד עם ילדים צעירים יותר) ואוהבים להיכלל בפעילויות משפחתיות.

5. בוקסר

בוקסר חום ולבן
 

למרות השם הקשוח שלהם, מתאגרפים הם למעשה כלבים מתוקים להפליא ואוהבי תשומת לב. בוקסרים מגיבים טוב מאוד לתשומת לב חיובית אבל יכולים להיות קצת ריגשיים. מתאגרפים לרוב מסתדרים טוב מאוד עם ילדים ויש להם אינסטינקט להגן על המשפחה.

6. אלסקן מלמוט

מלאמוט אלסקה בחוץ
 

למרות שהם גודלו במקור לצוד טרף רב עוצמה, כמו דובים וכלבי ים, המלמוטים של אלסקה של ימינו הם ענקים מבויתים לחלוטין ועדינים שיהוו תוספת מצוינת למשפחה פעילה. לגזע זה יש אופי ידידותי באופן טבעי שמוביל אותם לברך את רוב הזרים כידידים ולא כאויבים. מסיבה זו, הם לא מהווים כלבי שמירה גדולים.

7. Goldendoodle

Goldendoodle בחוץ

אם אתה או בן משפחה סובלים מאלרגיות – אבל למשפחה שלך חייב להיות כלב – שקול להביא הביתה גולדן דודל. אף על פי שאף כלב אינו באמת היפואלרגני גולדות מתקרבות, הודות לשושלת הפודל שלהם. גזע זה הוא אינטליגנטי ביותר, אתלטי, חביב,  ונהדר עם ילדים  וחיות מחמד אחרות.

8. באסט כלב

כלב באסט בחוץ
 

כלב באסט אולי לא נראה כזן גדול במבט ראשון, אבל המשקל הממוצע שלהם מציב אותם בשורות האסקי הסיביריים, הגולדן רטריברים והגולדנדודלים – אם להזכיר כמה. למרות שכלבי באסט יכולים להיות מאוד עקשנים, הם ידועים במסירות ובנאמנות הבלתי נגמרת שלהם לבני משפחתם. הם מלאי חיבה וסבלניים לילדים ואפילו לחיות מחמד אחרות (כל עוד הכלב עבר סוציאליזציה מתאימה). רק היו מוכנים לקצת אילוףמ נוסף – לכלבי ציד אלה יש מוח משלהם.

9. דני ענק

דני גדול בחוץ
 

הדני הגדול רגוע ונאמן, הוא הענק העדין של עולם הכלבים. אבל אל תתנו לגודל המאסיבי שלהם להטעות אתכם. הכלבים בגודל העצום הזה רגועים, ודורשים רק כמה הליכות ביום ברגע שכבר התבגר. הדנים הגדולים אוהבים ילדים, למרות שהם יכולים להפיל ילד רק בהתנגשות בטעות.

10. רוטוויילר 

כלבים למשפחות

לגזע הזה יש צד שובב ומלא חיבה. הם כלבי משפחה מצוינים אם יש לך ילדים גדולים יותר – לא כל כך לילדים צעירים. כמו גזעים רבים, רוטי גודלו בתחילה כדי לרעות בקר, תוך שימוש בגופם המוצק והמגושם כדי לחבוט בבקר בכיוון הנכון. עם זאת, הם נוטים לרעות ילדים, ונותנים להם דחיפה, שעלולה להפיל ילד קטן. רוטוויילר עשוי גם להתגונן יתר על המידה כלפי הילדים במשפחתו ולהתערב כאשר הם מתעסקים עם ילדים אחרים. כונן הטרף של הכלב עלול לבעוט פנימה ולהוביל אותו לרדוף אחרי ילדים רצים.

דילוג לתוכן