15 בפברואר 2023

ברגע שאתה מוצא את הסוג הנכון של מזון רטוב, אתה צריך להבין כמה להאכיל את החתול שלך. קיימות הנחיות כלליות לגבי כמה מזון רטוב להאכיל חתולים בכל צורה וגודל. לדוגמה, חתול במשקל 5 ק"ג בעל מבנה גוף רזה זקוק לכ-170 קלוריות ליום, וחתול במשקל 10 ק"ג בעל מבנה גוף רזה זקוק לכ-280 קלוריות ביום.

בעוד שהפרטים משתנים ממותג למותג ובין סוגים שונים של מזון משומר, כהנחיה גסה מאוד, קופסת 85 גרם של מזון לחתולים מכילה בסביבות 70 עד 100 קלוריות. כך שהחתול המבוגר הממוצע יצטרך לאכול שתיים או שלוש פחיות של אוכל ליום. עם זאת, עליך תמיד לקחת בחשבון את גודלו, גילו ובריאותו של החתול שלך בעת החלטה על כמות המזון הנכונה.

גלה כמה מזון רטוב החתול שלך צריך למטה.

למה חתולים צריכים מזון רטוב?

וטרינרים רבים ממליצים לחתולים לאכול דיאטה של ​​מזון רטוב בלבד או בעיקר. יש לכך כמה סיבות. ראשית, חתולים הם טורפים מחייבים ואינם מיועדים לבלוע פחמימות רבות (אם בכלל). מזון יבש יכיל אוטומטית הרבה יותר פחמימות ממזון רטוב. עבור חתולים רבים, צריכת מזון יבש מובילה להשמנה.

שנית, רוב החתולים אינם שותים מים גדולים ונוטים להיות תמיד על סף התייבשות. מזון רטוב מספק באופן טבעי יותר מים בתזונה, התומך בכליות, בדרכי השתן ובבריאות הכללית.

האם להאכיל את החתול שלך במזון רטוב ויבש?

ראשית, קבע אם אתה מאכיל את החתול שלך בדיאטה של ​​100 אחוז מזון רטוב או כולל מזון יבש. תקן הזהב הוא להאכיל את כל המזון הרטוב לחתולים. אך, יש חתולים שאוהבים מזון יבש ויאכלו פחות אם יתנו להם רק מזון רטוב. בנוסף, מזון יבש הוא זול יותר, כך שהאכלת חלק יבש תהיה קלה יותר בתקציב שלך.

האכלה בתערובת של רטוב ויבש עשויה לדרוש מעט מתמטיקה כדי לוודא שהחתול שלך מקבל את המספר המתאים של קלוריות. נקודת התחלה קלה אחת היא להסתכל על כמויות ההאכלה היומיות המומלצות על כל סוג מזון ולצמצם אותם בחצי.

לאחר שקבעתם את היחס בין רטוב-יבש, הגיע הזמן לקבוע את ספירת הקלוריות של המזון. ודא שאתה מאכיל תזונה איכותית שנרשמה כ"שלמה ומאוזנת" על ידי AAFCO. לאחר מכן, קבע את מספר הקלוריות למנה.

כמה מזון רטוב החתול שלך צריך?

הצרכים הקלוריים של החתול שלך תלויים במספר גורמים. משקל החתול שלך יכול לתת לך הנחיה בסיסית לגבי כמה להאכיל. עם זאת, זה חיוני כדי לקבוע את מצב הגוף של החתול שלך. חתול רזה ושרירי עם מסגרת גדולה עשוי לשקול 15 קילו ומשקל בריא. החתול הזה ידרוש יותר קלוריות כדי לשמור על המשקל הבריא הזה. עם זאת, חתול במשקל 15 קילו עם מסגרת קטנה יותר יסבול מעודף משקל ויזדקק לפחות קלוריות. יש להאכיל את החתול הסובל מעודף משקל על פי משקלו האידיאלי, ולא על פי משקלו בפועל.

גם לגיל ולרמת הפעילות יש תפקיד בקביעת הכמות הנכונה של הקלוריות הדרושה. חתלתול גדל זקוק להרבה יותר קלוריות מאשר חתול בוגר או מבוגר. חתול פעיל שרץ ומשחק לעתים קרובות יזדקק ליותר קלוריות מאשר חתול שנשאר בישיבה רוב הזמן. אם מניקה צריכה קלוריות נוספות כדי לייצר חלב ולהישאר בריאה.

אם אתה רוצה לדייק בחישוב מספר הקלוריות שאתה מאכיל את החתול שלך, אז התחל על ידי גילוי כמה קלוריות החתול שלך צריך. המועצה הלאומית למחקר מציעה הנחיה כללית לצרכים תזונתיים של חתולים: 

חתלתולים

  • גורי חתולים צעירים (בני 2-6 חודשים) גדלים במהירות ויש להם צרכים תזונתיים גבוהים.
  • הקפידו להאכיל בתזונה שנועדה לגורי חתולים. מכיוון שיש להם דרישות שונות לסידן ומינרלים אחרים מאשר לחתולים בוגרים.
  • הצרכים התזונתיים יתחילו לרדת לאחר גיל 6 חודשים עבור רוב הגורים כאשר הצמיחה מואטת.

חתולי בית רזים

  • חתול במשקל 5 קילו עם מבנה גוף רזה זקוק לכ-170 קלוריות ביום.
  • חתול במשקל 10 קילו עם מבנה גוף רזה זקוק לכ-280 קלוריות ביום.
  • חתול במשקל 15 קילו עם מבנה גוף רזה זקוק לכ-360 קלוריות ביום.
  • חתול במשקל 20 קילו עם מבנה גוף רזה זקוק לכ-440 קלוריות ביום.

חתולים ביתיים בעלי עודף משקל

  • חתול עם עודף משקל במשקל 5 קילו זקוק לכ-180 קלוריות ביום.
  • חתול עם עודף משקל במשקל 10 קילו זקוק לכ-240 קלוריות ביום.
  • חתול עם עודף משקל במשקל 15 קילו זקוק לכ-280 קלוריות ביום.
  • חתול עם עודף משקל במשקל 20 קילו זקוק לכ-310 קלוריות ביום.

חתולות בהריון

  • חתולות בהריון צריכות לצרוך את התזונה הרגילה שלהן ואת מספר הקלוריות שלהן עד 4-5 שבועות לאחר הרבייה. לאחר מכן ניתן לעבור לדיאטת חתלתול או גידול ולהגדיל את כמות ההאכלה.
  • חתולה בהריון במשקל 5 קילו זקוקה לכ-240 קלוריות ביום.
  • חתולה בהריון במשקל 10 קילו זקוקה לכ-390 קלוריות ביום.
  • חתולה בהריון במשקל 15 קילו זקוקה לכ-510 קלוריות ביום.
  • חתולה בהריון במשקל 20 קילו זקוקה לכ-610 קלוריות ביום.

חתולים סיעודיים

  • לנקבות מניקות יש להאכיל חופשי בתזונה לגידול או הנקה.
  • צריכת הקלוריות של האם תיקבע לפי מספר וגיל הגורים.
  • חלק מהחתולות עם המלטה גדולה עשויות להזדקק לאכול פי 3-4 ממספר הקלוריות הרגיל שלהן.
  • בניגוד לכלבים, חתולים ירדו במשקל באופן עקבי בזמן שהם מניקים את הגורים שלהם. זאת למרות שהם אוכלים כמה שהם יכולים.

הנחיות מזון לחתולים

מקובל להשתמש בהמלצות האכלה על האריזה כנקודת התחלה לכמה להאכיל. אתר הדיאטה עשוי לפרט יותר על הנחיות האכלה. ייתכן שיהיה צורך להתאים את הכמות שאתה מאכיל על סמך איך החתול שלך מגיב. אם אתה מבחין בעלייה או ירידה לא רצויה במשקל, יש להתאים את הכמות. אם החתול שלך נראה רעב מאוד ואינו עולה במשקל, מקובל להגדיל את הכמות שאתה מאכיל.

מזונות רטובים רבים מגיעים בקופסאות שימורים של 85 גרם. מומלץ להאכיל כפחית אחת ביום על כל שלושה עד שלושה וחצי קילוגרם של משקל גוף. עם זאת, המותגים משתנים.

חתול שמח ובריא ישמור על משקל טוב ויישאר פעיל. חתול המוזן כהלכה לא יהיה רעב כל הזמן, וגם ישמור על משקל תקין.

זכור לבקר אצל הוטרינר שלך לבחינות דו-שנתיות כדי לוודא שהחתול שלך בריא ככל האפשר.

דילוג לתוכן