19 באפריל 2023

נראה שהכל הפך לדיגיטלי בימים אלה, מבנקאות וקניות לרדיו ועד למגזינים… ועכשיו יש לנו גם מקלחת דיגיטלית. אך, האם ניתן לשפר את מה שהוא בעצם תרסיס מים באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית? ובכן, בקיצור, כן.

 

בניגוד למקלחון סטנדרטי, העושה שימוש במנוף או חוגה מכנית לשליטה באלמנטים כמו טמפרטורת המים, זרימה ואיזה ראש מקלחת פועל, מקלחון דיגיטלי משתמש במערכת המונעת באמצעות חשמל. זה נותן לנו שליטה מדויקת יותר על זרימת המים והטמפרטורה. 

אין לבלבל מקלחון דיגיטלי עם מקלחון חשמלי. במקלחת חשמלית, החשמל משמש להנעת גוף חימום, ולא לשליטה בזרימת המים. 

מעבר לדיגיטל בחדר המקלחת או בחדר הרטוב שלך יכול להפיק כמה יתרונות. זה יכול להפוך את המקלחת ליעילה יותר, כמו גם בטוחה יותר. לעולם לא תצטרכו לחיות שוב בפחד להיכנס לתוך פרץ מים קפוא, או לדאוג לגבי העלות של הפעלות המקלחת של המתבגר שלכם חצי שעה. 

עם זאת, בעוד שמקלחות דיגיטליות משתפרות, יש כמה דברים שכדאי לשקול לפני הקנייה. 

היתרונות של מקלחת דיגיטלית

יש הרבה מה לאהוב במקלחות דיגיטליות. להלן חמישה יתרונות מרכזיים להתרחקות ממערך מקלחת מיקסר סטנדרטי. 

1. אתה מקבל את המקלחת המושלמת, בכל פעם

מקלחת דיגיטלית מוציאה את ההמתנה והניחושים ממקלחת בוקר. אחת התכונות העיקריות היא שאתה יכול להגדיר מראש ולשמור את הטמפרטורה, הזרימה ומשך הזמן האידיאליים שלך.

פשוט בחר את ההגדרה שלך והמקלחת תודיע לך מתי היא מוכנה, כל מה שאתה צריך לעשות זה להיכנס. מה גם שאתה יכול להגדיר מספר פרופילים עבור אנשים אחרים בבית שלך, כך שלכל אחד תהיה המקלחת המושלמת שלו בכל פעם זְמַן. זה הופך מקלחון דיגיטלי לבחירה מצוינת עבור חדר אמבטיה משפחתי. 

 

כשמדובר בחוזקה של המקלחת הדיגיטלית שלך, בדרך כלל תוכל לבחור בין סילון חזק – מושלם לשטיפת שמפו, הקלה על שרירים עייפים או סתם להעיר אותך אחרי לילה מאוחרת – או טיפות גדולות ורכות יותר עבור חווית מקלחת יוקרתית ומרגיעה. ייתכן שתקבל גם את האפשרות להשתמש בשניהם בשילוב.

2. מקלחות דיגיטליות חוסכות במים

אם אתם מחפשים רעיונות ברי-קיימא לאמבטיה, מקלחת דיגיטלית היא חיסכון נהדר במים. בתקופה שבה כולנו מודעים להוצאות הבית, כמו גם לצורך לחסוך במשאבים, מקלחת דיגיטלית יכולה לעזור. 

עם מקלחת דיגיטלית, אתה יכול לעצור את זרימת המים באופן מיידי בזמן שאתה עושה שמפו לשיער שלך. לאחר מכן, כאשר אתה מוכן לשטוף, זרימת המים והטמפרטורה יהיו זהים לחלוטין. כך שאין צורך להתאים או לבזבז מים. אתה יכול גם לתכנת מראש את משך המקלחת. מה שיכול להיות שימושי אם יש לך בני נוער בבית שנוטים להתקלח ארוכות מאוד!

3. הם בטוחים יותר

לרוב המקלחות הדיגיטליות יהיה סוג של מצב בטיחות. מצב בטיחות הילדים, למשל, מאפשר לילדים לכבות את המקלחת אך לא להדליק. כך שאין סכנה שהם יציפו את חדר האמבטיה או פשוט יבזבזו מים. 

מקלחות דיגיטליות גם עוקבות בקפידה אחר טמפרטורת המים כדי למנוע את הסיכון של כוויה. סיבה נוספת לכך שהן יכולות להתאים לחדר אמבטיה לילדים. 

4. פונקציות ניקוי משולבות

ניקוי ראש מקלחת ושמירה עליו נקי מאבנית הוא קרב מתמיד, אז כל מה שיכול לעזור, נשמח לקבל זאת. מקלחות דיגיטליות מגיעות עם תוכניות ניקוי משולבות שעושות בדיוק את זה.

5. פקדים חכמים חוסכים באנרגיה

חלק מהמקלחות הדיגיטליות ניתנות כעת לשליטה באמצעות אפליקציה. זה אומר שאתה יכול להשתמש בטלפון או בטאבלט מהמיטה שלך – או במקום אחר בבית – כדי להפעיל את המקלחת ולהפעיל את פונקציית החימום. זה אומר שלא תמתין יותר עד שהמקלחת תגיע לטמפרטורה הרצויה, מכיוון שהאפליקציה תודיע לך מתי היא מוכנה. 

האפליקציה גם עוזרת לחסכון באנרגיה ובמים. מכיוון שהיא מאפשרת למשתמשים לנטר את צריכת המים והאנרגיה שלהם ולהפעיל את המקלחת שלהם בצורה יעילה יותר.

החסרונות של מקלחת דיגיטלית

עד כאן הכל טוב, אבל מה החסרונות של מקלחונים דיגיטליים?

1. נדרש יותר מקום ותכנון

קצת יותר מחשבה תצטרך להיכנס לעיצוב חדר האמבטיה שלך אם תבחר במקלחת דיגיטלית. בנוסף לכל הצינורות הרגילים, עם מקלחון חכם, צריך לפנות מקום ליחידה השולטת מרחוק על הטמפרטורה והזרימה של המקלחת. יחידת הבקרה לא ענקית אבל תצטרך להכיל אותה במרחק קצר מהמקלחת, כך שהיא נגישה אם יהיה צורך בתיקונים. 

ככזה, תצטרך לוודא שיש מקום בלופט מעל או בתוך קיר חתיך. תצטרכו גם לכלול פאנל גישה כדי שאם משהו ישתבש, לא תצטרכו להסיר אריחים כדי לגשת אליו.

2. עלות

אין להכחיש שבחירה במקלחון חכם על פני דגם לא דיגיטלי תייקר את העלות של שיפוץ חדר האמבטיה. מקלחונים דיגיטליים נוטים להיות יקרים יותר מדגמים סטנדרטיים מכיוון שהטכנולוגיה המעורבת מתקדמת יותר ממקלחון פשוט. אם כי, מכיוון שיש מספר הולך וגדל בשוק, מקלחונים דיגיטליים זמינים במגוון רחב של נקודות מחיר.

בנוסף, למרות שהם לא מסובכים להתקנה, ייתכן שהשרברב שלך לא מכיר את הטכנולוגיה. אבל שוב, ככל שהם הופכים פופולריים יותר, המצב הזה השתפר, ורוב היצרנים יציעו תמיכה טכנית למתקינים.

לשם השוואה, אתה יכול לקחת מערכת מקלחת תרמוסטטית רגילה תמורת 250 דולר, בעוד שתשלם לפחות כפול מזה עבור מקלחת דיגיטלית עם לוח בקרה. 

3. חוסר ידיעה למי להתקשר אם דברים משתבשים

מקלחות דיגיטליות עשויות בהחלט להיות העתיד של חדרי האמבטיה. שכן היכולת לשלוט בתפקוד, בטמפרטורה ובלחץ של המקלחת שלך בצורה דיגיטלית היא אפשרות אטרקטיבית מאוד. עם זאת, אחד החסרונות המרכזיים עשוי להיות שאם מתרחשת תקלה, אתה מתקשר לאינסטלטור והוא אומר "אוי אתה צריך חשמלאי" ולעתים קרובות להיפך.

4. מקלחות דיגיטליות לא יעבדו בהפסקת חשמל

אם האזור שלך מועד להפסקות חשמל, מקלחת דיגיטלית עשויה להישלל מפעולה באופן בלתי צפוי. מקלחונים דיגיטליים דורשים חשמל כדי לעבוד. ולכן, הם לא יפעלו במקרה של הפסקת חשמל. עם זאת, אותו הדבר נכון לגבי כל המקלחות החשמליות – ותנורי גז מודרניים רבים זקוקים לחשמל כדי לעבוד. כך, שסביר להניח שאף אחד מאיתנו לא יכול להתקלח אם החשמל נכבה!

האם כדאי לי לקנות מקלחון דיגיטלי?

אם אתם מחפשים חווית מקלחת יוקרתית לפי נושא האמבטיה הבריאותי, אנחנו חושבים שמקלחות דיגיטליות שוות את ההוצאה הנוספת. במשק בית עמוס, יש הרבה מה לומר על הגדרות מקלחת משלך. כך שלא תצטרך כל הזמן לשנות את הפקדים, ותכונות הבטיחות הנלוות נהדרות למשפחות. 

עם זאת, זכור שתצטרך לבדוק אם המערכת תואמת למקור המים וללחץ שלך, ושייתכן שתזדקק למומחה שיעזור בהתקנה בהתחשב בשילוב של רכיבי אינסטלציה וחשמל.  

וכמו בכל טכנולוגיה, מקלחונים דיגיטליים משתפרים ללא הרף. ניתן לשלוט בגרסה העדכנית ביותר באמצעות אפליקציה בטלפון שלך. ואפילו להתחבר אל Alexa או Siri כך שתוכל להשתמש בקול שלך כדי להפעיל ולכבות אותם. אז חקור מודלים בקפידה וודא שברשותך יש בדיוק את הטכנולוגיה שאתה צרי

דילוג לתוכן