7 בפברואר 2023

ניתוח הרמת חזה נועד להגביה את החזה, ולהוסיף לו אלמנטים של סימטריות. מדובר אפוא בניתוח הנועד לנשים, אשר מעוניינות לבצע שינויים חיצוניים בחזה שלהן. אולי כתגובה "לצניחת שדיים", ורצון לשנות את ההרגשה לגבי זה, כדרך שינוי המראה החיצוני. 

מה מטרתו של ניתוח הרמת חזה?

לפני שנדבר על שיטות שונות לניתוח, נציין כי ייעודו של הניתוח הוא להרים, ולעצב צורה לשדיים, כמו גם, להקטין את עטרת הפטמה. במסגרת הניתוח, הפטמה תורם לעמדה גבוהה יותר, מתוך מטרה לשוות לשד מראה של אישה צעירה יותר. יש לציין, כי יש שימליצו, להמתין עם הניתוח לנשים אשר עוד מתכננות להיכנס להריון, בהמשך הדרך.

אילו שיטות ניתוח הרמת חזה ישנן?

באשר לשיטות ניתוח הרמת חזה, ניתן למנות 3 סוגים רשמיים:

  1. חתך סביב העטרה 
  2. חתך לאורך השד 
  3. צלקת T הפוכה

מבחינת "המלצות", לנשים שכבר מעוניינות לברר פרטים על הניתוח, הרי שניתוח המערב חתך סביב העטרה, יומלץ למישהי שיש לה עטרות גדולות כמו גם צניחת חזה בשיעור מינימלי. ניתוח שנועד לבצע שינויים מינימליים. כאשר ניתוח הרמת חזה המערב חתך לאורך השד, אכן דומה לניתוח המערב חתך סביב העטרה אך נועד לספק הרמה גדולה יותר. כאשר ניתוח הרמת חזה המערב "צלקת T הפוכה", מתבצע גם כדרך ביצוע חתך בתוככי כפל השד. יש שיגידו כי מדובר בשיטה הנפוצה ביותר, ויש בה כדי לייצר מידה מספקת של הרמה.

אגב, ניתן למנות שיטת ניתוח להרמה נוספת, בשם שיטת הסוכריה. תפקידה: להחליף את הצלקת הארוכה, זו שבקפל התת שדי – בצלקת קצרה יותר. צלקת זו, ממשיכה כלפי מטה מתוך הקפל התת שדי. האם שיטה זאת "מומלצת"? ובכן, יכול להיות שגורם מנתח ימליץ על שיטה זו למטופלת, אשר מעוניינת בניתוח הניתוח, על בסיס מאפיינים הקשורים לדרגת הצניח, נפח החזה וכמות הרקמה.

לגבי ייעוץ ראשוני עם רופא מנתח

על כן, מאוד חשוב להסביר לרופא המנתח – מה המטרות הקוסמטיות הרצויות. ובאם הרצון הוא בהרמת חזה, או דווקא הגדלתו – או שילוב בין השניים. עבור זה, ישנו ייעוץ ראשוני, במהלכו ניתן לתקשר את הרצון ואת הצורך למנתח, ואפילו להביא תמונות על מנת להמחיש את השינוי הרצוי. במסגרת הייעוץ, יש לשתף את הרופא המנתח במלוא ההיסטוריה הרפואית, על מנת שיקבל תמונה מלאה. כמו גם, להבין ולפתח מודעות באשר לכל שלבי ומהלכי הניתוח. לרבות, להבין את הסיכונים, תהליכי ההתאוששות וההחלמה ולבצע תיאום ציפיות.

כיצד יתרחש ניתוח הרמת חזה?

באופן כללי, הניתוחיכלול את השלבים הבאים:

  1. סימון מיקום ייעודי להרמת פטמה במדויק 
  2. הרדמה
  3. הסרת עודפי עור 
  4. העלאת רקמת השד למיקום המיועד בניתוח
  5. למי שמשלבת הגדלת חזה: הכנסת שתלים וחבישת האזור.
  6. במקרים מסוימים: חיבור צינורות ניקוז לשדיים, ביממה או שתיים שלאחר הניתוח.
  7. החלמה.

מה לגבי תקופת ההחלמה?

לגבי הליכי החלמה לאחר ניתוח הרמת חזה, באופן כללי:

  1. הסרת תחבושות וצינורות ניקוז עם הביקורת הראשונה. זה יתרחש יום, או יומיים, לאחר הניתוח.
  2. בדיקת צבע הפטמה
  3. בדיקת אספקת הדם
  4. יש אפשרות להרגשת חוסר נוחות באזור המנותח, בימים הראשונים שלאחר הניתוח.
  5. יש שימליצו: ללבוש חזייה מיוחדת.
  6. באם יש כאבים: יש אפשרות לקבל משככי כאבים.
  7. הסרת התפרים תתרחש כשבועיים או שלושה שבועות לאחר מועד הניתוח.
  8. תיתכן תנועה בצורה ובגודל של השדיים, עד אשר תהיינה "התייצבות" לתוצאה הסופית הייעודית שלאחר הניתוח. יש אפשרות שיהיו הבדלים בסימטריה בין שני השדיים. למנתח יש כמובן אפשרות לבצע תיקונים בהתאם.
דילוג לתוכן